Άλλα Eπίκαιρα Θέματα - Ανακοινώσεις

 

Νέα, Καινοτόμα Mαθήματα στην Ιόνιο Σχολή

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Α’ και Β’ Λυκείου έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης ενός δίωρου μαθήματος επιλογής, το οποίο διδάσκεται εντός του πρωινού προγράμματος.

Kάθε μαθητής/-τρια θα επιλέξει ένα μόνο από τα μαθήματα αυτά, τα οποία, ενδεικτικά, μπορεί να είναι:

Γενετική - Εξελικτική Βιολογία: Διδάσκει ο Καθηγητής Βιολογίας Γεώργιος Πανδής.
Στο μάθημα της Γενετικής τα παιδιά προσεγγίζουν και αναλύουν βασικές όρους της Βιολογίας, μεταξύ των οποίων:
• Τα χρωμοσώματα και το κύτταρο
• Μεταλλάξεις των γονιδίων και των χρωμοσωμάτων
• Η κληρονομικότητα: οι παράγοντες που την καθορίζουν και οι μηχανισμοί που τη διέπουν.
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Εξελικτικής Βιολογίας αναλύονται:
• Οι θεωρίες της εξέλιξης και πώς καταλήξαμε στη διατύπωσή τους.
• Οι μηχανισμοί της εξέλιξης και οι παράγοντες που τη διέπουν.
• Η εξέλιξη του ανθρώπου.

Φυσική 20ου αιώνα: Διδάσκει ο Καθηγητής Φυσικής Δρ Ε. Γεωργουδής.
Γίνεται παρουσίαση και μελέτη των σημαντικότερων επιτευγμάτων της Φυσικής τον 20ο αιώνα:
• Πυρηνική Φυσική: Από τις ακτίνες Χ στις πυρηνικές βόμβες στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι
• Η καθιέρωση της αβεβαιότητας – μία τομή στην μελέτη της φύσης: Κβαντομηχανική.
• Εισαγωγή στην Κοσμολογία: οι θεωρίες για την δημιουργία του Σύμπαντος και το Καθιερωμένο Πρότυπο (Standard Model).
• Θέματα Αστροφυσικής: Η γέννηση και ο θάνατος των αστέρων. Το αστέρι της «γειτονιάς» μας – ο Ήλιος.
• Τα μεγάλα πειράματα της σύγχρονης Φυσικής και το Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών - CERN.

Ιστορία της Τέχνης: Διδάσκει η Καθηγήτρια Καλών Τεχνών Ήρα Βλαχάκη.
Οι μαθητές, μέσα από μία ιστορική αναδρομή, μελετούν έργα Τέχνης από την προϊστορική ως την αρχαιοελληνική και ρωμαϊκή περίοδο, από την Αναγέννηση και τον Μοντερνισμό έως τη σύγχρονη εποχή. Εξερευνούν την προέλευση της εικόνας ως έργου τέχνης, αναλύουν και ερμηνεύουν το έργο τέχνης, όχι ως αυτόνομη οντότητα, αποκομμένη από τον κόσμο, αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι της Ιστορίας και της Κοινωνίας. Τοποθετώντας το στο ιστορικό του πλαίσιο και συνδέοντάς το με τη ζωή και την προσωπικότητα του δημιουργού του, το έργο τέχνης, ως μορφή έκφρασης, αντιμετωπίζεται ως μία γλώσσα που οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν.

Ευρωπαϊκός Πολιτισμός: Διδάσκει ο Φιλόλογος και Συγγραφέας Στάντης Αποστολίδης.
Οι μαθητές μυούνται στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και ερμηνεύουν τη συμβολή του Ελληνικού Πνεύματος στον νεώτερο Δυτικό Πολιτισμό στους τομείς της Λογοτεχνίας, της τέχνης του Λόγου, της Φιλοσοφίας, της Ιστορίας, της Αρχιτεκτονικής, της Πολεοδομίας, της Γλυπτικής. Μαθαίνουν για τις πρώτες εκδόσεις αρχαίων κειμένων, την Ελληνική γλώσσα και την ερασμική προφορά, την Αναγέννηση και τα έργα μεγάλων δημιουργών της Αναγεννησιακής Τέχνης (Μποτιτσέλλι, Μιχαηλάγγελος, Ραφαήλ, Τσελλίνι). Η Πολεοδομία, με τα έργα των Μπρουνελέσκι και Βαζάρι, και το Θέατρο αποτελούν δύο ακόμα άξονες πάνω στους οποίους κινείται η διδασκαλία του μαθήματος.

Ιστορία Α’ και Β’ Παγκοσμίου Πολέμου: Διδάσκει ο Ιστορικός, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Columbia, Ευελπίδης Οικονομάκης.
Ο σκοπός αυτού του μαθήματος είναι να εξετάσει τα αίτια, την πορεία και τα αποτελέσματα των δύο Παγκόσμιων Πολέμων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται όχι μόνο στις συμμαχίες, τις στρατηγικές, τις τακτικές, τις σημαντικές μάχες, τα πυροβόλα όπλα και την τεχνολογική καινοτομία, αλλά και στους παράγοντες που οδήγησαν στην τελική ήττα των κεντρικών δυνάμεων το 1918 και των δυνάμεων του Άξονα το 1945.

Business-Management: Διδάσκει ο Οικονομολόγος Γιάννης Λανδράκης.
Tο μάθημα δίνει την ευκαιρία στους μαθητές που το επιλέγουν να μελετήσουν τον τρόπο που οργανώνεται και λειτουργεί μία σύγχρονη επιχείρηση και να αναπτύξουν μία ευρεία αντίληψη της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο εγχώριο και διεθνές περιβάλλον. Εξοικειώνονται με την ορολογία και τις έννοιες που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα, μαθαίνουν να επιλέγουν, να οργανώνουν, να παρουσιάζουν αλλά και να ερμηνεύουν δεδομένα και πληροφορίες.

Φιλοσοφία: Διδάσκει η Καθηγήτρια Φιλοσοφίας Ελένη Ιντζίδη.
Το μάθημα έχει στόχο να καλλιεργήσει την κριτική και αναλυτική σκέψη στους μαθητές/-τριες μέσα από τη συζήτηση διαχρονικών και επίκαιρων θεμάτων. Στο πλαίσιο αυτό αναλύονται αφηρημένες έννοιες, όπως αυτή της Ανθρώπινης Φύσης, του Ατόμου, της Ταυτότητας, της Ελευθερίας και της σχέσης σώματος-μυαλού-ψυχής, με σκοπό τη σφαιρική (φιλοσοφική, ηθική και πολιτική) κατανόηση θεμάτων που απασχολούν τα παιδιά. Η μεθοδολογία του μαθήματος είναι το "πάντρεμα" σχετικών θεωριών με καθημερινούς προβληματισμούς, όπως "Ηθική και Τεχνητή Νοημοσύνη", "Ο ρόλος της μονάδας μέσα σε ένα σύνολο", "Περιβάλλον και Ανάπτυξη".