Εικαστικά - Ζωγραφική

Στο μάθημα των Εικαστικών, τα παιδιά στο Δημοτικό Σχολείο μυούνται στον κόσμο της Τέχνης μέσα από:

α. την άσκηση διαφόρων τεχνικών

β. τη γνωριμία με τα χρώματα, τα υλικά και τα έργα μεγάλων ζωγράφων

γ. την επαφή με διάφορες μορφές της Τέχνης (Ζωγραφική-Χαρακτική-Γλυπτική), πολλές φορές ως παιχνίδι έκφρασης, αυθόρμητα, ελεύθερα.

Σκοπός είναι να πληροφορηθούν τα παιδιά για την Ιστορία της Τέχνης, τα πιο μικρά σαν παραμύθι, τα μεγαλύτερα με περισσότερη έμφαση στις διάφορες τεχνικές (π.χ. πουαντιγισμός, ιμπρεσσιονισμός, σουρρεαλισμός, αφηρημένη τέχνη).

Σε καμία περίπτωση δεν επιδιώκεται να κάνουμε τα παιδιά ζωγράφους αλλά να μάθουν για τη ζωγραφική. Ο Πικάσο έλεγε, όταν είχε φτάσει στο αποκορύφωμα της καριέρας του: «Τώρα μπορώ να πω ότι ζωγραφίζω, όπως ένα μικρό παιδί». Διότι πίστευε ότι τα παιδιά είναι αληθινά αυθόρμητα, ελεύθερα και η ζωγραφική τους έχει μεγάλη αξία.