Xημεία

To μάθημα της Χημείας διδάσκεται και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου: στην Α΄ Λυκείου, στη Β΄Λυκείου ως μάθημα Γενικής Παιδείας και ως μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στην Γ΄Λυκείου.

ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η διδασκαλία της Χημείας ως μαθήματος Γενικής Παιδείας αλλά και Κατεύθυνσης -σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του ΥΠ.Ε.Π.Θ - έχει σκοπό:
1. να προσφέρει στο μαθητή γνώσεις σχετικές με έννοιες, θεωρίες, νόμους και αρχές που αφορούν στη Χημεία.
2. να καλλιεργήσει την ικανότητά του να συνδυάζει επιστημονικά δεδομένα, να κάνει υπολογισμούς και να εξάγει συμπεράσματα.
3. να καλλιεργήσει την ικανότητά του να διατυπώνει υποθέσεις και να προσπαθεί να τις επαληθεύσει, χρησιμοποιώντας την επιστημονική μέθοδο.
4. να τον βοηθήσει να εκτελεί πειράματα, να καταγράφει τις μετρήσεις, να ελέγχει την αξιοπιστία τους και να ερμηνεύει τα αποτελέσματα.
5. να εξοικειωθεί ο μαθητής με τη χρήση της «χημικής γλώσσας», για να μεταδίδει πληροφορίες και να υποστηρίζει τα επιχειρήματά του.
6. να  κατανοήσει τη συμβολή της Χημείας στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου αλλά και τους κινδύνους από την αλόγιστη χρήση της.
7. να συλλέγει πληροφορίες από επιστημονικές πηγές, αξιοποιώντας την τεχνολογία της πληροφορικής.

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΟΝΙΟ ΣΧΟΛΗ
Η μέθοδος διδασκαλίας που ακολουθείται στο Λύκειο αποτελεί συνέχεια αυτής που ακολουθείται στο Γυμνάσιο και ταυτόχρονα προέκτασή της στις εξής κατευθύνσεις :
α. Απόκτηση μεθόδου στην «επιστημονική» σκέψη, ειδικά στα μαθήματα Κατεύθυνσης.
β. Καλλιέργεια κριτικής στάσης απέναντι στα φαινόμενα και στους νόμους της Χημείας που μελετάμε.
γ. Μέτρηση, οργανωμένη παρατήρηση ή συμμετοχή στη μελέτη χημικών φαινομένων στο εργαστήριο, όπου αυτό είναι εφικτό.
δ. Προσωπική εργασία του κάθε μαθητή μέσα στην τάξη με συνεργασία/επίβλεψη του καθηγητή, ώστε η γνώση να γίνει κτήμα του.
ε. Οργάνωση της παρουσίασης του γραπτού λόγου σε συνθετικές / επαναληπτικές εργασίες, τεστ και διαγωνίσματα.


Η εμπέδωση της κάθε ενότητας βασίζεται στην εργασία μέσα στο σχολείο, στη μελέτη του σχολικού βιβλίου και στη χρήση υποστηρηκτικού υλικού. Σε σημαντικά κεφάλαια παρέχονται στους μαθητές - σε ηλεκτρονική μορφή – σημειώσεις, μεθοδολογία και λυμένες ασκήσεις.
Η αξιολόγηση του κάθε μαθητή βασίζεται στην καθημερινή του παρουσία και συμμετοχή στο μάθημα, στις επιδόσεις του στις επαναληπτικές εργασίες στο σπίτι, καθώς και στα τεστ και τα διαγωνίσματα.
 
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
Η διδακτέα ύλη και στις τρεις τάξεις του Λυκείου καθορίζεται από τις σχετικές διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και βασίζεται στα όσα περιλαμβάνονται στα εγχειρίδια του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Ιδιαίτερη προσοχή και έμφαση κατά την διάρκεια κάθε σχολικής χρονιάς, δίνεται στις ενότητες που προαπαιτούνται για την διδασκαλία της Χημείας στην επόμενη τάξη.

Τονίζεται τέλος ότι το μάθημα της Χημείας Γ΄Λυκείου εξετάζεται και βαθμολογείται μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων, στο τέλος του σχολικού έτους, βάσει των σχετικών διατάξεων.