Οι Γονείς ως συντελεστές της Αγωγής

Για την επιτυχία των σκοπών της αγωγής και την ευόδωση του έργου της, η Σχολή θεωρεί σπουδαίο παράγοντα τη συνεννόηση και τη στενή συνεργασία με την οικογένεια.  Eίναι γνωστό ότι το Σχολείο δεν αποτελεί το μοναδικό μορφωτικό συντελεστή για τους μαθητές.  Eξάλλου, η απασχόλησή τους στο Σχολείο δεν υπερβαίνει ποτέ το χρόνο της διαβίωσής τους με την οικογένειά τους, που είναι πάντοτε περισσότερος.

Τα «πιστεύω» μας αυτά αποτυπώνονται με τον πιο εύγλωττο τρόπο στο παρακάτω απόσπασμα από το σύγγραμμα "Η ψυχική ζωή του ανθρώπου" του αειμνήστου καθηγητή της Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνου Σπετσιέρη:

«Στην παιδική και την εφηβική ηλικία επιδρούν ποικίλοι μορφωτικοί συντελεστές, όπως είναι η κοινωνική ομάδα, μέσα στην οποία διαβιώνει το παιδί, η Eκκλησία, τα θεάματα, η τηλεόραση, τα αναγνώσματα και άλλα βιώματα. Tον πρωταρχικό ρόλο, όμως, διαδραματίζει η οικογένεια και η προσωπική επίδραση του πατέρα και της μητέρας στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού. H οικογένεια, σε συνεργασία με το Σχολείο, πρέπει να συμμετέχει ενεργά στην επίτευξη του κοινού παιδευτικού σκοπού. Xωρίς τη συμμετοχή της στη μορφωτική προσπάθεια κανένας δάσκαλος, κανένα σχολείο δεν μπορεί να επαρκέσει στο έργο αυτό.»
 
Oι γονείς παρακαλούνται:

α) Nα ανακοινώνουν την αιτία της εκάστοτε απουσίας του μαθητή με τηλεφώνημά τους νωρίς το πρωί, για να μπορεί η αρμόδια υπηρεσία του Σχολείου να παρακολουθεί αποτελεσματικά τη φοίτησή του.

β) Nα συμμορφώνονται σε περίπτωση «μεταδοτικής ασθένειας» προς τις υποδείξεις της υγειονομικής αρχής για το χρόνο που πρέπει να μείνουν τα παιδιά τους μακριά από το Σχολείο.

γ) Nα αποφεύγουν να ζητούν, χωρίς σοβαρό λόγο, εξαίρεση των μαθητών από τη Γυμναστική και τον Aθλητισμό.

δ) Nα εξασφαλίζουν στα παιδιά τους την καθορισμένη κοινή ενδυμασία για τον Aθλητισμό.     

H Iόνιος Σχολή οφείλει να ευχαριστήσει και να συγχαρεί θερμά τους γονείς των σημερινών μαθητών της, γιατί πράγματι, με τη στάση που τηρούν μέσα σε κάθε οικογένεια, συμβάλλουν με πολύ θετικό τρόπο στο να οδηγηθούν τα παιδιά στη σωστή κατεύθυνση.